Wednesday, July 15, 2009

back to office

kembali ke pejabat setelah bercuti satu hari...sunyi ajer pejabat ari ni sbb kebanyakan staf terlibat ngan majlis konvo...aku? goyang gerudi oopsss goyang kaki la jawabnyer arini...heheh...
semalam g majlis konvo adik kt UDM...aku, nina, kakak aku dan dua org anaknyer...ma ngan abah dah masuk dlm dewan dah...(hubby masing2 keje) masa sampai kt tapak pesta tu ujan rintik2...aku ngan kakak redah je la sambil tutup kepala anak masing2...anak aku ader topi ok la...anak sedara aku yg dua orang tu tutup kepala ngan towel kecik ajer...pastu jalan2 la kt kedai2 yg jual jambangan bunga, bear dan mcm2 lagi lah...hujan semakin lebat...aku dan kakak ngan anak kecik 3 org tu terpaksa la cepat2 beli bear yg dihias utk bagi kt adik aku selesai konvo nanti...haru biru betul la semalam...nina la..nk main hujan...pastu jumpa je lopak air terus dia celup kaki dia dlm air tu...abih basah sandal ngan suar dia...berselut lak tu...sabar je la aku...pastu hujan semakin lebat aku dan kakak berteduh la kt bawah satu kedai tu..tp nina tetap nk keluar main hujan...kakak aku pulak sorang anak berdukung sorang lagi jalan...kesian dia nk handle anak dia yg 2 orang tu...dlm hujan yg renyai tu aku berpeluh mengejar si nina...sabo je la...mmg susah kl jalan takde ayah...mama tak larat nk kejar nina...last2 tak sempat nk tawaf tapak pesta tu...nk bawak budak2 tu naik kuda pn tak sempat sbb hujan...aku dan kakak decide nk tggu dlm keta jer...tak larat nk kejar anak masing2....sekian omongan kosong utk hari ini...saje je la nk citer kesusahan dua org ibu di tapak pesta konvo semalam..heheh..

No comments:

Post a Comment

Love
Daisypath Anniversary tickers
My Darling
Lilypie Second Birthday tickers
Anniversary Mama & Ayah
Daisypath Anniversary tickers
Birthday Nina
Lilypie Second Birthday tickers