Wednesday, February 3, 2010

Get Gorgeous?

GetGorgeous, Fashion for muslim chic!

kalau nak kelihatan gorgeous sila lah ke GetGorgeous ok.  Ader baju, seluar, aksesori dan macam2 la...
i beli dua helai baju dari sana...


Laid Back Cardigan


Retro Chic Shirt


cantik tak baju saya? boleh la kan...harga pon murah dan berpatutan...lain kali boleh la shopping lagi kt sini..hehehe..

Wednesday, January 27, 2010

Our darling

layan gambar je la. lately ni mama nina ni malas skit nk bercerita...














nina ni kalau org lain amik gambar dia elok je dia posing.  photographer tu siap  sikat rambut ngan letak klip atas rambut dia tak usik pon.  kalau mama ngan ayah dia nak amik gambar dia jgn harap la nk duduk elok2 camni.  rambut tu kalau mama sikat ke, ikat ke, klip ke mesti dia nak tarik.  aper2 pon mama dan ayah tetap sayang nina...


Tuesday, January 26, 2010

dia suka...

dia suka makan telur. Tak kira la telur rebus ke, telur goreng ke asalkan telur. Dia paling suka makan telur separuh masak ngan kicap.







dia suka minum nutrigen, vitagen, calci-yum dan yang sewaktu dengannya.  air kelapa ngan air teh o pon dia suka.



tu bukan minum...tapi gigit...



dia suka pakai topi bila keluar pergi jalan-jalan




topi yang tak match langsung ngan baju tapi mama dia suka-suka aje bagi dia pakai sebab dia suka




tq tokma beli kan topi paul smith ni...nina mmg suka pakai...

sebenarnya banyak lagi yang dia suka tapi mama dia malas nak tulis panjang-panjang sebab mama dia skarang tengah sakit perut.   jadi kita jumpa lagi lah di entry yang akan datang sekiranya mama tidak sakit perut lagi.  Sekian.



Sunday, January 17, 2010

gumbira

hati ini sangat gumbira beberapa hari ini.  Walaupon duit tak brape ader tapi tetap rasa gumbira...kenapa yer?? Tunggu...............

Monday, January 4, 2010

Selamat Tahun Baru

masih belum terlewat lagi kan mama nak ucapkan Selamat Tahun Baru kepada semua...
balik je dari bercuti ari tu tiada kesempatan untuk mengupdate...hari ni baru terbuka hati nak mengupdate blog ni..hehe...nak kata bizi tak jugak...cuma rasa malas itu selalu mendahului...ok hari ni rasanya dh tiba masa bercerita...takde aper2 yg best pon...mama sefamily pegi Kuantan jer...jalan2 kt Kuantan Megamall, East Cost Mall...pegi Gambang Waterpark...ya ampun ramai betul manusia...tak jadi nak mandi manda...cuma pegi kenal tempat je...takpe..lain kali mama amik cuti bawak nina yer...ari tu ramai sgt org tak best...lagi pon cuaca mendung semacam jer...pasni kena plan elok2 pegi ramai baru best...balik je Kuantan pastu pegi Kota Bharu pulak...attend kenduri kawen anak ex-boss...sedap lauk2 dia...lauk kampung...tapi gambar pengantin tak amik...meja mama ngan pelamin jauh sgt...pastu gi jalan2 kt Parkson Kota Bharu yang baru bukak tu...dekat ngan Pasar Siti Khadijah pastu..pegi Rantau Panjang...tak beli aper2 pon sbb masa sampai tu dh lewat petang...banyak kedai yg dh tutup...tp mmg ramai org...maklumla cuti sekolah...pastu dlm kul 7 bertolak ke Wakaf Che Yeh...hmmm kat sini lagi la...banyak betul kedai...org jgn cakap la ramai...nk dapat parking pn susah...mama pon tak beli aper2 kat sini...cuma jalan2 jer....berpeluh2....tapi dlm pada tu sempat lagi singgah kt ARIANI beli tudung...giler wei tgh sale...ader jugak yg beli 1 percuma 1...mama pn aper lagi beli la 4 helai...bukan senang nk dapat harga cam tu....lama jugak la duk dlm tu pilih tudung...nina pon sibuk try tudung..hehe...pas kuar dari ARIANI mama sefamily cari tempat makan dan dalam kul 10 lebih baru lah bertolak balik...mmg penat giler...esoknya mama sambung cuti 1 hari lagi...lagi pon nenek nina tak balik lagi KL...duk la kt rumah rehat 1 hari lagi...hehe bukan main lagi suka cik nina....


suka sangat nina dapat bergambar ngan kartun fav. dia...mickey mouse & friends



budak suka makan telur...skit2 mintak telur..


ni plak gambar budak merajuk...guling2 atas lantai


nina & mama bergambar kt pokok krisma


dalam keta...on da way balik...




ni plak gambar kt dewan MRSM Pengkalan Chepa...majlis kahwin anak ex-boss



nina yg kehairanan tgk dikir barat...maklumlah tak penah tgk dikir barat secara live...sampai ternganga mulut...hehe..

Wednesday, December 23, 2009

Happy 3rd Anniversary

dari saat..............


percintaan...hik hik...



sehinggalah ke alam perkahwinan


 
hinggalah mendapat anugerah yang terindah...yang tiada nilainya dari Yang Maha Esa...



dan sehinggalah sekarang....

Happy 3rd Anniversary....23 Disember 2006 - 23 Disember 2009...semoga Allah merahmati kehidupan kami...dan semoga kebahagiaan ini kekal sampai ke akhir hayat...I Love them so much...mereka sangat membahagiakan hidupku...menyinari hidupku...aku bersyukur dengan anugerah dan kurniaan-Mu...

p/s: entry ini auto publish...ketika ini mama sefamily on the way pegi bercuti...dekat2 jer...bawak nina jalan2...lama dh tak pegi bercuti sekerluarga..doakan keselamatan kami pergi dan balik...

Tuesday, December 22, 2009

Kangkung



sukanya mama semalam...nina makan kangkung...sebelum nina tak pernah makan kangkung...mmg susah skit kalau sayur hijau ni...kalau carrot ngan potato tu dia suka la...sayur2 hijau dia mmg tak makan...kl makan pn masa dia baby dulu...tu pn kena blender campurkan dalam bubur dia...tapi semalam tiba-tiba dia makan kangkung goreng kicap...terliur agaknya tgk mama makan kangkung tu...lagi pon tak pedas...mungkin dia suka rasa kicap tu kot...dia makan daun yg hijau tu jer..batang tak makan..tapi tak kisah la janji dia makan jugak...mama biar je dia amik sendiri dlm pinggan tu nampak berselera sgt dia makan kangkung tu...rugi plak tak amik gambar...bukan senang nk tgk dia makan sayur camtu ajer...lepas ni slow2 ajar dia rasa sayur hijau yang lain...aper2 pn...you go girl...mama proud of you...mmmuaahhssssss...

Monday, December 21, 2009

maafkan mama sayang...

rasa menyesal sgt marah nina semalam...mama tak bermaksud nk buat nina camtu...mungkin mama sedikit tertekan masa tu dan lepaskan tekanan tu pada nina...teruknye mama...maafkan mama sayang...mama janji tak buat camtu lagi...forgive me ok...i luv you so much...really luv u...


arggghh!!! aku bersalah pada anak ini...again...i'm sorry sayang....

Sunday, December 20, 2009

waaarrrghhhhhhhh

malas, letih, ngantuk dan macam2 lagi yang seangkatan dengannye...mungkin mama perlu bercuti...dah lama tak bercuti..sampai nk berblog pn takde mood..tadi dh bincang ngan hubby nk amik cuti 23-24...mungkin nk g jalan2...dekat2 pn jadi lah...penat sgt rasanya...nk kena rehat...nk kena tenangkan fikiran plak..lagi pon lama dh tak bawak nina jalan2..sian dia ari2 duk rumah ajer...oopsssss lupa plak dh dekat anniversary la..our 3rd anniversary...huhuhu...takde plan aper2 pon...takpe...23-24 tu dh bercuti..kira cuti anniversary la kan..ye tak bang?? where we're heading to??? i had no idea...

Sunday, December 13, 2009

banyak akal banyak ragam

memang...sejak dua menjak ni cik nina memang banyak akal..banyak ragam...fuh penat mama...cik nina start buat perangai sejak dia demam & asma aritu...manja nye melebih2...kl merajuk jgn cakap la...skit2 nangis..asal tak kena sikit mula la nk berguling atas lantai..tak cukup ngan tu dia nk tunjuk tanda protes siap hantuk2 kepala atas lantai...hish..sabar je la mama...tapi masa dia tak sihat aritu mmg kesian la...demam, asma, batuk, muntah2...sampai cengkung muka dia...makan pon takde selera...nk susu ajer...nak berdukung ajer...layan ajer la..budak2 sakit mmg cam tu kan...nk manja lebih2...nk pegi mandi pn payah sbb dia nk ikut...asal tak nampak mama je mula la nangis...manja betul....takpe la sayang...mama doakan supaya sayang cepat sembuh...semalam nampak dh macam ok...kurang dh batuk...takde muntah2 lagi dah...nafas pon dh ok..hidung pn takde dh sumbat2...lega skit mama tgk adik tido lena semalam...luv u darling...

ini gambar masa sihat ok...skarang saya takde la ceria camni...asyik nak nangis ajer...hehe


Thursday, December 3, 2009

kadang-kadang

kadang-kadang aku rasa nak marah sangat2
tapi aku sabar
kadang-kadang aku kecik hati sgt2
tapi aku sabar
kadang-kadang aku sakit hati sgt2
tapi aku sabar
kadang-kadang aku rasa geram sgt2
tapi aku sabar
kadang-kadang aku rasa sedih sgt2
tapi aku tetap sabar...
Tuhan, terima kasih pada Mu kerana beri aku kekuatan untuk aku terus bersabar...




Monday, November 30, 2009

2009 Cute Baby / Toddler In Sun Shade Contest


Category A - Below 2 yrs old

Nama:  Nur Imanina Syaura
Umur: 1 yr 9 mth
Tarikh lahir: 23 February 2008

Suke sangat bile tau ader contest ni...bukannye aper Nina suka sangat pakai sun shade...kl naik je kereta mesti cari sun shade...mmg banyak gambar nina ngan sun shade ni...tp pemilik contest nak satu je...so mama Nina pertaruhkan gambar ni...last minit join contest ni sbb baru ternampak masa blog walking tadi.   Harap2 contest ni diterima la.  Tarikh tutup hari ni 30/11/09...kalau tak diterima pn takpe la...at least boleh berkenalan dengan tuan empunya blog http://mummyameer.blogspot.com/.  Sekian, doakan mama Imanina menang ye kawan2.



Tuesday, November 24, 2009

sayang kamu

mama sayang sama kamu


kamu juga...


 
really love u both...mmuahss

Love
Daisypath Anniversary tickers
My Darling
Lilypie Second Birthday tickers
Anniversary Mama & Ayah
Daisypath Anniversary tickers
Birthday Nina
Lilypie Second Birthday tickers